Webáruház készítés

Webáruház készítés, elektronikus kereskedelem

Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) lényegében bizonyos termékek és/vagy szolgáltatások online értékesítését jelenti. Azokat a honlapokat pedig, amelyeknek fő profilja az árucikkek vagy különböző szolgáltatások értékesítése webshopként vagy webáruházként definiáljuk. Az e-kereskedelem manapság egyre nagyobb méreteket ölt, hiszen a vásárló mindössze néhány kattintással megrendelheti a számára szükséges termékeket, időt és energiát takarítva meg ezáltal.

Az online kereskedelemnek emellett számos további  előnye is van, amelyet a következő pontokban foglaltunk össze:

  • 24 órás nyitvatartási lehetőséget biztosít az év minden napján a vásárlók számára;
  • míg egy bolt vagy áruház üzemeltetésénél földrajzilag behatárolható a célpiac, addig egy webáruház sikeres üzemeltetéséhez elegendő csupán a fogyasztók internetes hozzáférési lehetőségének megléte;
  • a hagyományos tömegkommunikációs eszközökkel ellentétben, egy webáruház esetében célzott, direkt marketinggel, Facebook és Google kampányokkal  eredményesebben lehet elérni a fogyasztót figyelmét, ezáltal vásárlásra ösztöntönözve őt;
  • továbbá a weboldalra látogatóknak lehetősége van összehasonlítani egy adott termék árát, szállítási idejét és költségét kiválasztva ezáltal a számára legkedvezőbb feltételekkel rendelkező webáruházat.

Fejlesztői oldalról viszont egy webáruház készítése, illetve kialakítása során számos tényezőt figyelembe kell venni. Fontos, hogy a felület felhasználóbarát legyen, elősegítve azt, hogy a vásárló könnyen eligazodjon a weboldalon és olyan felhasználói élményt jelentsen számára a vásárlás, hogy a későbbiekben is szívesen látogasson vissza az oldalra. Alapkövetelmény továbbá, hogy a honlap reszponzív, vagyis minden eszközre optimalizált legyen. Manapság egyre többen telefon, tablet vagy laptop segítségével rendelnek, így elengedhetetlen, hogy a webáruház megjelenése minden felbontáshoz megfelelően alkalmazkodjon. A webáruház készítés során olyan apró részletekre is oda kell figyelni, hogy milyen legyen a weboldal színvilága, szövegezése, képi- és videóanyaga. Egyre többen ismerik fel azt, hogy a webáruház készítés során érdemes a modern designt letisztult elemekkel ötvözni, hogy minél elegánsabb legyen az adott weboldal kinézete. Ezenkívül fontos, hogy a webáruház keresőoptimalizált legyen, erre a készítés során nagy figyelmet kell fordítani. A SEO barát webáruházak ugyanis nagy eséllyel kapnak jobb helyet a Google organikus találati listáján. A webáruház betöltési sebessége kulcsfontosságú a vevők megtartása szempontjából. Ha egy webáruház nem töltődik be 3 másodpercen belül, az emberek 70%-a inkább elhagyja az oldalt. A webáruház készítés során ezért figyelni kell arra, hogy ne legyenek az oldalon nagy felbontású képek, tömörítve legyenek, valamint ne pakoljuk tele felesleges grafikai elemekkel.